Weet wat je wil en spreek de taal van de klant
Wij weten exact waar jouw doelgroep specifiek op zoekt. Vandaag de dag, maar door slimme trendwatching weten wij ook waar jouw klant morgen op zoekt. Doormiddel van de tools, zelf ontworpen software en ons internationaal team van specialisten, kunnen wij jouw onderneming zo positioneren dat men niet meer om je heen kan. Dat werkt als volgt:
- In een open en informeel kennismakingsgesprek praten wij over wat jou drijft en wat jouw onderneming uniek maakt. Wie ben jij, wat doe jij, wat vind jij en wat wil jij graag bereiken? Wat voor product of dienst biedt jij aan? Wij willen jou en jouw onderneming écht leren kennen.
- Wij haken hier met onze vakkennis specifiek op in en stellen een plan op om jouw website zo doeltreffend als kan te (her)positioneren. Wij kunnen doelgericht aanpassen maar ook het fundament uitdenken voor een compleet nieuwe, Google- en bezoekervriendelijke website.
- Met onze software weten wij waar men op zoekt en hoe vaak er naar welke zoekterm wordt gezocht. Wie zijn jouw concurrenten en hoe biedt jij hen de juiste weerstand? Wij analyseren dat en stellen een actieplan op.
Resultaat: jouw website vult zich met tekst en informatie die jouw klant graag wil lezen. De doelgroep waar jij op aast voelt zich als een vis in het water en dat zorgt voor (terugkerende) klanten.
Bereik meer bezoekers en bindt nieuwe klanten
Er zijn drie belangrijke manieren waarmee wij bepalen welke strategie voor jou het meest geschikt is:
- Met zoektermsoftware kunnen wij op basis van bronnen bij Google bepalen hoeveel keren een bepaalde zoekterm wordt gebruikt.
- Met Google Search Console en Google Analytics brengen wij in kaart welke zoektermen er op dit moment al bezoekers leveren aan je website.
- Ook maken wij een analyse van je eigen bestaande website en de website(s) van jouw belangrijkste concurrenten.
Het resultaat hiervan is dat wij zowel op lange als korte termijn inzichten krijgen voor de verbindende factor met jouw specifieke doelgroep. Dit zorgt dus vrijwel altijd ook voor waardevolle quick wins, want wij zien daar welke verbeteringe en daaraan gekoppeld, welke winst, jij snel kan realiseren.
Meer klanten omdat de trend is gezet
Binnen onze methode voor vindbaarheid is er volop aandacht voor trendwatching. Wij kunnen de trends en bewegingen die zich afspelen binnen jouw specifieke doelgroep nauwgezet in kaart brengen. Dat houdt concreet in:
- Welke zoektermen zijn er stabiel?
- Welke zoektermen worden er populairder?
- Welke zoektermen hebben potentie om te verdwijnen?
- Welke zoekterm is niet waardevol genoeg meer?
Wij zorgen ervoor dat jouw website toekomstproof is. Zo kan bijvoorbeeld de zoekterm ‘online boekhouden’ stijgen in zoekvolume, terwijl de zoekterm ‘boekhoudsoftware’ daalt. Maar zo zie je ook dat bepaalde woorden veel meer in een specifieke periode van het jaar worden gezocht. Op die manier maken wij gebruik van de huidige stand van zaken maar spelen tegelijk ook in op de trends, die eveneens invloed hebben op de (toekomstige) keuze die mensen maken. Zo is jouw website altijd klaar voor de dag van vandaag, maar ook voor die van morgen.
‘Hey Google, heb ik vanmiddag een paraplu nodig?’
Gesproken zoekopdrachten en spraakacties zijn in de nabije toekomst niet meer weg te denken. Ontwikkelingen in deze veelbelovende spraaktechnologie worden bij ons op de voet gevolgd. Wij helpen jouw onderneming graag om klaar te zijn voor deze heuse voice-revolutie die staat te springen om door te breken.
Vraag gerust aan Google om ons te bellen, dan zetten voeren we een ouderwets gesprek van mens-tot-mens over de kansen voor jouw onderneming.
Ontdek het motief van je klant en verbind daarmee
Strategisch denken en handelen is inherent aan onze methode. In nauwe samenspraak met jou en in combinatie met onze kennis van het vak kunnen wij altijd efficiënt, planmatig en doelgericht te werk gaan. Door onszelf onder te dompelen in jouw speelveld, jouw wereld, en onze ‘hoogstaande’ kennis hierop los te laten kunnen wij anticiperen en hoeven wij nooit te reageren.
In onze zoektermstrategie zullen wij onderscheid maken in verschillende type zoektermen:
- Algemene/veelgebruikte zoektermen.
- Technisch/functioneel gedreven zoektermen.
- Zoektermen met een fysieke eigenschap.
- Zoektermen met een koopmotief.
- Typische zoektermen.
- Spraakgestuurde zoektermen.
Wij onderscheiden ons duidelijk door niet generiek te kijken naar de zoekterm die jouw klant gebruikt, maar juist heel expliciet in te zoomen op wélk type zoektermen voor jouw doel van belang zijn. Wij specialiseren in plaats van generaliseren. En dat leidt tot de juiste bezoeker en klant.
Een sterke strategie voor internationale expansie
Uit een recent verschenen EU-rapport blijkt dat mensen binnen de EU steeds makkelijker online diensten of producten kopen in andere landen. Wij kunnen met onze vakkennis je grenzen verbreden en de internationale kansen vergoten.
Wij hebben met onze methode en ons internationale team de tools en kennis in huis om jouw internationale vindbaarheid te optimaliseren. Wij identificeren de markten en de kansen, kennen de globale zoekmachines (Google, Baidu in China en Yandex in Rusland) en de tactieken. Wij kennen de benodigde sitestructuren, technische overwegingen, culturele bruikbaarheid en de uitdagingen qua conversie.
De helft van ons team bestaat uit internationale SEO-specialisten die de internationale vraagstukken met kennis van zaken willen aanpakken. Zij helpen jou met:
- Markten en kansen identificeren.
- Globale zoekmachines en tactieken.
- Globale site structuren en technische overwegingen.
- Global content marketing en strategieën.
- Culturele bruikbaarheid en conversie.